Jak jsme se stěhovali svépomocí


S partnerkou jsme bydleli v menším podkrovním bytě 2+kk v Pardubicích. Byli jsme tam spokojení – nízký nájem, blízko do práce, klidní sousedé… Po roce bydlení však přišla pandemie Covidu a my jsme začali pracovat na home office, což znamenalo, že jsme do našeho malého bytu museli vměstnat dva pracovní stoly, dvě kancelářské židle a dva počítače. Po roce a půl, kdy jsme místo domova měli kancelář a pandemie nevypadala, že by se chýlila ke konci, jsme se rozhodli, že se potřebujeme přestěhovat do většího bytu ve stejném městě, kde budeme moci mít jeden pokoj vyhrazený jako pracovnu. Nový byt jsme hledali asi měsíc, až jsme nakonec narazili na prostorný byt 3+1. Po výpovědi ze současného nájmu a podpisu nové nájemní smlouvy jsme se mohli začít chystat na stěhování.

Příprava na stěhování

S balením věcí do krabic jsme začali teprve pár dní předem, protože bychom je v původním bytě stejně neměli kam dávat. Naštěstí jsme měli už předem sehnaných dost krabic od banánů a vakuových pytlů. Samotné stěhování jsme naplánovali na páteční odpoledne a na sobotu, kdy nám měli přijet pomoct rodiče. „To bude v pohodě, vždyť máme jen pár věcí…“

V pátek odpoledne jsme do nového bytu převezli již zabalené krabice. Věci z nich jsme vysypali na jednu hromadu, abychom je mohli znovu naplnit. Dále jsme převezli terária s našimi ještěry, aby je stěhování moc nestresovalo a abychom měli ve starém bytě více místa. Toto nám zabralo celkem 4 cesty autem.

Úklid nového bytu

Přestože nový byt vypadal na první pohled jako ze škatulky, využili jsme toho, že je ještě úplně prázdný a rozhodli se ho důkladně uklidit. Na druhý pohled už tak čistý nebyl, původní nájemník měl totiž psa a jeho chlupy byly všude možně – pod prahy, za kobercovými lištami, za trubkami pro topení… Takže jsme vše pořádně povysávali, vytřeli všechny místnosti, kuchyň, koupelnu i záchod.

To už byl večer a tak jsme se přesunuli zpět do starého bytu a pobalili další věci do krabic.

Stěhování

V sobotu ráno vypukla velká akce.

  • Balení věcí do stěhovacích krabic a vakuových pytlů.
  • Rozmontovávání nábytku a popisování jednotlivých dílů.
  • Převoz ledničky, pračky a dalšího vybavení.
  • Balení nádobí a kuchyňských potřeb.
  • Převoz pokojových rostlin.

Zkrátka, bylo toho hodně. Pokud si dobře pamatuji, cestu mezi starým a novým bytem jsme dvěma auty absolvovali přinejmenším pětkrát, tedy 10 jízd. Když k tomu připočítám i převoz věcí v pátek, jsme na 14 jízdách. To vše byly věci dvou lidí v bytě 2+kk.

Nošení většiny věcí nebylo extra těžké, nejvíc nám dala zabrat pračka, lednička a (rozložená) šatní skříň, která byla opravdu těžká. Přesto jsme ke konci dne už byli všichni unavení a ruce měli vytahané až ke kolenům. Ještě ale nebyl všemu konec, využili jsme přítomnosti rodičů a smontovali alespoň část nábytku.

Vybalení a zabydlení

Vybalení všech věcí, jejich uklizení a celkové zabydlení nám trvalo necelý týden. Nejnutnější věci jsme samozřejmě vybalili hned, a protože jsme v jednom pokoji měli dost místa, nechali jsme tam spoustu věcí, na jejichž vybalení jsme nespěchali. Kdyby ano, určitě celé vybalování zvládneme za dva dny.

Proč jsme zvládli stěhování svépomocí?

  • Neměli jsme až tolik věcí, stěhovali jsme se z malého bytu, nemáme děti.
  • Měli jsme k ruce 3 pomocníky, se kterými jsme mohli 100% počítat a nebáli se, že nám pomoc den předem odřeknou.
  • Měli jsme k dispozici 2 osobní auta.
  • Stěhovali jsme se v rámci jednoho města (Pardubic).
  • Měli jsme dostatek času jak na samotné stěhování, tak i na vybalování věcí.
  • Předem jsme si sehnali dost stěhovacích krabic.
  • Přálo nám počasí, nepršelo, nebylo vedro ani zima.
  • Jsme nekonfliktní povahy, takže jsme se během stěhování nehádali a vše běželo jak na drátkách.

Přesto nám stěhování dalo fyzicky docela zabrat. Shodli jsme se, že až se budeme z tohoto bytu stěhovat jinam, určitě využijeme služeb stěhovací firmy.

Proč příště využijeme služeb stěhovací firmy?

  • Máme v plánu se přestěhovat zpět na Vysočinu, odkud oba pocházíme. To znamená, že bychom potřebovali všechny věci převézt najednou, maximálně během dvou cest.
  • Krátce po přestěhování do nového bytu jsme si pořídili další vybavení a navíc počítám, že se nám tu nahromadí spousta věcí.
  • Už nechceme se žádostí o pomoc obtěžovat rodiče, nehledě na to, že už také mají svůj věk.
  • O některých věcech by se s trochou nadsázky dalo říct, že by bylo jednodušší koupit nové, než stěhovat ty staré. Zejména pračku, šatní skříň a gauč. Věřím ale, že zkušení stěhováci s nimi hravě poradí.